eerste paar dagen - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Door: hein

Blijf op de hoogte en volg hein

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Goodwin

Hoi mense! Here mijn first report uit the USA. Ik ben samen met kevin hier naar amerika gevlogen. Het ging allemaal redelijk goed. Alleen op het vliegveld van Miniapolis hebben ze mijn worstebrood weg gegooid, omdat er vlees in zat. Ik wist dus niet dat het niet mee mocht. Toen we op Sioux Fals aankwamen stonden Julie en Shari ( Jullie is de vrouw van Greg, daar verblijf ik. en Shari is de secretaresse ) op mij te wachten en ook de boer waar Kevin naar toe gaat stond al te wachten. We waren rond 11 u op de boerderij en nog even een rondje gereden over het bedrijf. Hier rijden ze altijd, want te voet bende twee uur bezig om heel het bedrijf rond te lopen. Die ochtend erop mocht ik uitslapen dus tegen tien uur ben ik naar de '' barn '' gereden. Daar Scott en Jacob ontmoet en ook Greg. Scott en Jacob zijn zonen van Greg en Julie. Rond tien uur ben ik met Scott en Jacob de stal in gegaan. Dinsdag doen ze koeien scannen voor drachtigheid. Als ze niet drachtig zijn worden ze meteen tochtig gespoten. Dus dat mocht ik doen. Smiddags kwamen er een hoop vertegenwoordiger langs. Dus daar met scott en jacob lang mee zitte buurte. Elke week plannen ze op dinsdag middag afspraken zodat ze er voor de rest van de week geen last van hebben.

Woensdag begonnen om half zeven met de verse koeien checken. Dat is een club van zo'n 200 koeien. Alle koeien die vier en zeven dagen in melk zijn wordt een ketose test gedaan. Woensdag is vacinatie dag en droog zet dag. Dus er moesten een hoop koeien die droog ging uit de groepen worden gehaald. En ook een hoop vacineren dus dan zetten ze alles vast en lopen we allen koeien stuk voor stuk af. Iedere week worden er 40 tot 60 koeien droog gezet. Dat doen ze als de melkstal aan het spoelen is. Er is een half uur tijd voor. Alle veertig koeien de 2 x 30 melkstal en droog zetten met 6 man. Een kwartiertje werk ongeveer.
Daarna terug gegaan naar het ouderlijk bedrijf waar alle kalfjes zijn. Die ben ik mee melk gaan geven. Rond zes uur was ik klaar en heb met Greg en Jullie gegeten en bier gedronken en veel gebuurt. Hier gaat iedereen altijd rond half negen naar bed.

Donderdag ( vandaag ) om zeven uur begonnen met verse koeien checken tot half negen. Daarna kwam de klauwkapper Jim. Die doet hier iedere donderdag en vrijdag koeien bekappen. De koeien die drooggezet zijn worden opgekapt de dag later. Tot drie uur heb ik samen met Jim koeien bekapt en daarna ben ik weer mee kalfjes melk gaan geven tot 6. Tot zaterdag ben ik home alone. Greg en Jullie zijn op vakantie voor drie dagen dus ik moet nu echt op men eigen leven haha. Maar dat gaat prima. Ik ga maar eens stoppen met typen voordat het ingewikkeld wordt.

De groetee from the USA

  • 22 Augustus 2014 - 21:58

    Janus En Nelly:

    Hoi Hein
    Fijn om wat vanuit Amerika van jou te horen
    Volgens jou verslag heb je al een heleboel gedaan
    Je kan er vast wel veel ervaring op doen
    We kijken naar je volgende verslag en foto's uit
    Heel veel groetjes van opa en oma


  • 23 Augustus 2014 - 09:35

    Joke Van Nijnatten:

    Hoi Hein,
    Mooi verslag heb je gemaakt. Vond het erg leuk om te lezen wat je zoal op een dag doet.
    Zo te zien, heb je veel te doen en te zien daar. Is een erg grote boerderij en is altijd veel werk te doen natuurlijk. Half 9 naar bed is wel erg vroeg, zeg. Dan staan ze 's ochtends waarschijnlijk ook voor dag en dauw op ?
    Hier stijgt de corsokoorts met de dag. Er is nog veel werk te doen in de tent, maar dat komt altijd wel weer goed. ik wens je veel succes daar en kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes uit Zundert, Martin, Joke, Vera en Simon


  • 23 Augustus 2014 - 14:49

    Marco Zagers:

    Tochtig spuiten? Werkt dat ook op vrouwen???
    Neem straks als je terug komt van dat spul mee.
    Mooi verslag en foto's. Wacht met smart op de foto's van de boerendochters!
    Veel plezier, hier in Nederland is het 33 graden en kurkdroog.
    En de Roskam is afgebrand

  • 23 Augustus 2014 - 16:18

    Johan En Netty Godrie:

    Hallo Hein,
    Fijn dat je al zo vlug iets laat weten en dat de reis oké was,
    Zo te lezen is het een grote boerderij, eerste klas.
    Je Engels was al in je eerste regel te lezen,
    Dus dat is prima,dat heb je al bewezen.
    Maak er een mooie stage van,
    Wij denken dat je er veel van leren kan.
    Succes de komende dagen en enjoy
    Toi,toi,toi !
    Fam. Godrie

  • 24 Augustus 2014 - 09:39

    Fam. Van Hassel:

    Hein,
    Mooi verslag, je kunt het mooi vertellen. Het geeft ons wel een voorstelling van hoe het daar is. Groot in ieder geval. Veel plezier jongen geniet ervan.
    Groetjes Fam. van Hassel.

  • 24 Augustus 2014 - 20:34

    Familie De Bruijn:

    He Hein, Goed te lezen dat je veilig bent aangekomen. Maar wie neemt er nou worstenbrood mee ge kunt daar toch gewoon hamburgers eten?? Of is er geen Mac in de buurt? Tis er precies wel een bietje groter als hier. Heel veel plezier en een leerzame stage daar in de USA. Wij wachten weer op het volgende verslag en foto's. Groeten van ons allemaal.

  • 26 Augustus 2014 - 13:51

    Caroline Tielemans:

    Hoi Hein,

    Mooi verhaal en mooi bedrijf! Wat is het groot daar.
    Veel plezier nog de komende weken.

    Groetjes Caroline, Theo, Ilse en Wouter

  • 28 Augustus 2014 - 18:58

    Ron Godrie:

    ziet er goed uit , alles is daar een paar maten groter dan hier , is het daar een beetje lekker weer ? hier is het niet veel met het weer zo wat iedere dag regen

    gr Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Goodwin

Mijn eerste reis

Stage Amerika

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2014

zesde, zevende, achtste week

29 September 2014

vierde en vijfde week

11 September 2014

tweede en derde week

29 Augustus 2014

eerste week al voorbij

22 Augustus 2014

eerste paar dagen
hein

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 7857

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 18 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: