eerste week al voorbij - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu eerste week al voorbij - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu

eerste week al voorbij

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg hein

29 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Goodwin

Hoi allemaal. Bedankt voor al die reacties! De eerste week zit er al weer op. Afgelopen zaterdag zijn Greg en Julie terug gekomen van vakantie. Die avond zijn we nog naar een trouwfeest geweest. De dochter van de secretaresse trouwde die dag dus hun mochten s'avonds naar het diner en de dance komen en ik mocht mee. Was best leuk, alleen je kent er niemand. Een trouwfeest daar is een ongeveer het zelfde als hier eerst flink eten, en daarna flink drinken! Zondag had ik een day off. Ik ben naar Kevin gereden met de pick up van Greg. Daar het bedrijf van Frido en Sonja Verpaalen gezien. Daarna met hun gezin, kevin en ik naar een groot park geweest in South Dakota. Daar footbal gespeeld met zen allen en daarna zen we wiste uit eten. Het was een leuke dag.

Maandag veel stal werk gedaan. De kalveren die geboren waren naar de kalver stal gebracht en de melk van de hospital groep. Dat is de groep met zieke koeien. Die melk wordt allemaal apart gehouden. Dat zijn zo'n dertig koeien. Die melk gebruiken ze om alle kalveren van melk te
voorzien.

Dinsdag was het drachtigheid controle. Dus zo'n alle koeien vast zetten en alle koeien langs lopen en de koeien markeren die ze moeten hebben. Smiddags de kalveren weer naar de kalverstal gebracht en de melk en rond drie uur ben ik gaan helpen kalveren melk geven tot 5 uur en daarna zijn Greg en ik alle mais percelen af gereden om te kijken hoe het erbij staat. Ze verwachten over 2 tot 3 weken te gaan hakselen. Die dag zijn ze ook begonnen met luzerne maaien. Die avond samen met scott wat klaaiduive gaan schiete was wel lache. had nog nooit met een jacht geweer geschoten.

Woensdag begonnen met kalveren naar de kalverstal brengen en daarna de melk. Het was vacinatie dag. Samen met Scott, Jake en Donald ( een mexicaan ). Alle koeien vastgezet en langslopen voor vacinatie. Het was ook dry off day dus tegelijkertijd selecteren we de koeien die droog moeten uit. Smiddags om half twee. Tijdens de melkstal spoeling 39 koeien droog gezet. Daarna heb ik prive insematie cursus gehad van de inseminator van Genix. Die had een echte baarmoeder van een koe bij om te oefenen en er van alles over uit te leggen. Volgende week ga ik met een inseminator mee om het verder te leren.

Vandaag, Smorgens de kalveren die geboren waren die nacht naar de kalverstal gebracht met de pick up en trailer erachter. Daarna de melk ook naar de kalverstal gebracht met een andere pick up met een melk tank achter op. Daarna met Jim de klauwkapper alle koeien die droog zijn gezet op gekapt. Rond twee uur nog een paar kalveren weggebracht en ook de melk en daarna ben ik mee kalveren melk gaan geven.

Dit weekend ga ik campere samen met Jake en al zen maten.

Ik ga maar stoppe met type voor het ingewikkeld word,

Groete from the USA!

• 29 Augustus 2014 - 11:30

Fam. Jochems:

Ha, die Hein
    Nou, het is niet ingewikkeld hoor. Zo te lezen, ga jij daar een super leerzame en ook leuke tijd tegemoet. Maak er maar iets moois van, dan wordt het een tijd die je altijd bij zal blijven. We volgen je graag via deze site, dus blijf ook maar lekker schrijven, leuk om te lezen.
    Groeten van de Raamberg fam. Jochems

• 29 Augustus 2014 - 14:27

Lianda:

Zo Hein,
    Het is echt werken en veel nieuwe dingen leren. Gaaf toch. Leuk om weer een uitgebreid verslag te lezen. Je heb een mooi adres gevonden daar geloof ik. He, groetjes en geniet er van. Dan kun je ons straks ook kleiduiven leren schieten.

• 01 September 2014 - 19:23

Joke :

Hoi Hein,
    Jij maakt van alles mee, zeg. Je zit er nog maar 2 weken en nu al een trouwfeest, kleiduifschieten, kamperen en ook nog eens een prive-cursus inseminatie. Geweldig, hoor !
    Groetjes, fam. Van Nijnatten

• 07 September 2014 - 20:13

Opa En Oma:

Hoi Hein
    Hoe gaat het met jou daar in de U S A
    Zo te lezen in je mooie verslag kan je er van alles leren en maak je er van alles mee
    Vandaag was in zundert weer een mooi corso mooie wagens mooi weer alleen de raamberg haalde de 20 ste plaats de klein zundertse heikant haalde de 1ste prijs
    Fijn om je te volgen op deze site
    Groetjes Opa en Oma