vierde en vijfde week - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu vierde en vijfde week - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu

vierde en vijfde week

Door: hein go3

Blijf op de hoogte en volg hein

29 September 2014 | Verenigde Staten, Goodwin

hoi meese, hier mar een verslag op verzoek van leon verpaalen haha. De laatse twee weken druk gewist mej mais en andere dingen. Kevin is ook nog een zondag langs gekomen. Was erg leuk, ik heb kevin een rondleiding gegeven en we zijn naar watertown geweest. Cowboy laarzen en hoed gekocht haha( net echt). Vorige week dinsdag begonnen tot afgelopen maandag. 1500 acre ingekuild. Dat is zo'n 650 ha. Ze hakselen mee twee hakselaars en 12 vrachtwagens. Iedere dag van 7 tot 9 ongeveer. Heb heel de week kuil vast gereden en mogen pushen mej de kniktractor. Vandege druk geweest mej mais,mais en nogis mais. Afgelopen week maandag nog op de kuil gestaan vastrijden. Dinsdag was het drachtigheids controle daar mee geholpen. Smiddags melk en kalfjes weggebracht en daarna kalfjes melk gegeven. Woensdag vacinatie en droogzetten. 32 koeien droog gezet. Daarna papier werk gedaan voor school. Daarna de kuil klaar gemaakt om af te dekken. Savond's kwam een dochter van Greg en Julie samen met haar man en kinderen, want afgelopen weekend is Jake ( greg en julies zoon ) getrouwd. Donderdag om 7 uur was het tijd om de kuil af te dekken. Het halve dorp wordt uitgenodig om te helpen. Ze hadden zon 45 man opgetrommeld om de klus te klaren. In 2,5 uur was de 100 bij 100 meter kuil bedekt met plastic en banden. Vrijdag koeien opgezocht voor klauwbekappen samen met donald de mexicaan. Smiddags Hospital mee behandelt. Melkstal mee schoon gemaakt. Melk weggebebracht. Pasgeboren kalfjes oornummers ingenepen. Gevacineerd en opgemeten voor het gewicht en daarna weggebracht. Rond vier uur naar Jake gegaan. Het was diner bij Jake en ze oefende de bruiloft. Zaterdag was de dag van Jake's bruiloft. Smorgens samen met scott de verse koeien gechekt en melk en kalfjes weggedaan. Daarna same met donald zand in de boxen gereden tot 1 uur. Om twee uur richting watertown gegaan voor de bruiloft. Het was een hele mooie bruiloft en goed gegeten en gedronken haha. Vandaag weer optijd op. Eerst een liter koffie op om wakker te worden. Met scott stalwerk gedaan en rond tien uur samen met Josh de inseminator koeien mee gaan inemineren. Het gaat steeds beter. Ze vertrouwen me al om zelfstandig te insemineren. Ik schrijf mijn naam achter de koeien die ik geinsemineerd heb. Dus als ze niet drachtig zijn weten ze wie ze moeten bellen haha. Daarna hospital mee behandelt en melkstal schoonspuiten. Daarna nog wat ander stalwerk gedaan en nu is het avond. Heb net weer paard gereden bij Scott. Nu in de kamer bier drinken en verslag typen voor nederland.

De groetje from the U.S.A.

• 29 September 2014 - 16:36

Opa En Oma:

Hallo Hein

Fijn je verslag te lezen en zo te zien maak je daar van alles mee
    van een maiskuil maken zo groot als bij ons een akker is
    En dan ook nog de bruiloft van Jake is ook een hele beleving
    Nou Hein geniet er nog maar van want over een drie weken ben je weer in ons kleine landje
    waar het nu nog lekker najaars weer is

Heel veel groetjes uit Zundert van opa en oma

• 30 September 2014 - 14:06

Fam. De Meijer:

Ha Hein,

Het is elke keer weer mooi om je verhalen en belevenissen daar in Goodwin te lezen.
    Je bent warm ontvangen en hebt zo op korte tijd om mooie indruk op kunnen doen, van het leven op zo'n megabedrijf in de united states.
    Het is ook een echt hospital , zo je schrijft als je al die flesjes melk ziet staan op de foto voor de jongste kalveren. Door het veel verschillende werk , wat je hebt mogen doen daar, heb je veel kunnen leren.
    En als je dan ook nog zo mee mag doen, met alle gezinsuitstapjes daar, dan voel je jezelf toch wel welkom op zo'n adres.
    De tijd gaat altijd snel, als het fijn is dus maak er nog iets leuks van de laatste week.
    Goeie reis terug, met een rugzak vol fijne ervaringen en herinneringen aan deze stage.

Groetjes Jos, Carina, Corné, Joost en Frank

• 07 Oktober 2014 - 10:48

Sandra Zagers:

Hoi Hein,
    Leuk hoor om je te volgen. Lang niets van me laten horen. Maar denk wel aan je hoor.
    Dat zal straks saai worden thuis mee die twee robotjes....;)
    Groot en veul allemaal daar zeg.
    Geniet er nog van zo lang het kan. Hier is de herfst ingeslagen hoor. Regen en truien weer uit de kast.
    Wens je nog en paar leerzame weken daar en hoop je snel weer te zien in het koude kikkerlandje.
    We zullen vooral as zaterdag in gedachten ook bij jou zijn.....
    Groetjes Sandra en de rest hier van de Fam Zagers

• 13 Oktober 2014 - 18:57

Aukje Van Dreumel:

Hoi Hein,

Leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt daar. Gelukkig niet alleen tijd voor werk lees ik. Zie dat je laatste verslag al even gelden is, hoop dat het nog steeds goed gaat. Schrijf je nog een verslagje voor je naar huis gaat?

grt Aukje van Dreumel

• 13 Oktober 2014 - 18:58

Aukje Van Dreumel:

O ja, nog vergeten leuke foto's !!!

grt Aukje van Dreumel

• 13 Oktober 2014 - 21:16

Fam. Jochems:

Hoi Hein
    Wij hebben genoten van jouw verslagen en foto's. Je hebt het daar wel getroffen, zo te lezen. Leuk voor je.
    Een prachtige ervaring die je je hele leven meedraagt, en waar je nog vaak aan terug zal denken.
    Nog een fijne laatste week daar, een goede terugreis gewenst en dan kom je weer maar eens langs voor een bakske koffie aan de Raamloopweg. Groeten van Mark, Arno, Ronald, Johan en Anita

• 15 Oktober 2014 - 23:48

Fam. Godrie:

sjonge,jonge,
    Wat een grote brok ervaring leer jij daar,
    Alles is alleen een beetje groter daar.
    Wij hebben genoten van je verslagen,
    En mooie foto's van al die dagen.
    Je zit alweer tegen het einde van je stage aan,
    Aan het einde van de week zul je weer in ons kleine landje staan.
    Zoveel te zeggen,
    Nog meer om uit te leggen.
    Fijn dat je deze uitdaging hebt meegemaakt,
    Het heeft ons al enorm geraakt.
    Wij wensen je een goede reis terug naar ons kikkerland,
    Met een bomvolle koffer ervaring als proviand!
    Goeie reis en heel veel
    Goeie koeiengroetjes van Fam. Godrie