tweede en derde week - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu tweede en derde week - Reisverslag uit Goodwin, Verenigde Staten van hein godrie - WaarBenJij.nu

tweede en derde week

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg hein

11 September 2014 | Verenigde Staten, Goodwin

Hoi mense! Hier weer een report uit Amerika. Het camperen met Jake en zen vrienden was erg gezellig. Veel gevist en bier gedronken, haha.
Dinsdag waren we terug. Het was drachtigheids controle. Daar mee geholpen. Koeien vastzetten, tochtig spuiten, noteren welke drachtig is welke niet, etc. Woensdag vacinatie dag en droogzetten. Donderdag en Vrijdag Klauwkappen met Jim. Zaterdag smorgens verse koeien gechekt, melk weg gebracht, kalveren weg gebracht. En daarna met Elizabeth ( de inseminator ) meegelopen en zelf ook een paar koeien geinsemineerd met hulp van haar. Dat was heel leerzaam! Smiddags naar een auto show geweest in Watertown met Julile. Daarna bij scott op de koffie gewist. Daar heb ik nog paard gereden. Jaja, voor het eerst in mijn leven op een paard gezeten. Het viel best mee, want het paard had een luie dag dus het ging niet zo hard haha. Zondag verse koeien gechekt met Jake en de ziekenboeg. Daarna melk en kalver weggebracht. Smiddags nog wat klusjes gedaan met greg en savonds ons gemak gehouwen.

Maandag was het BST dag. Zo'n 1500 koeien krijgen het. Smorgens eerst verse koeien gechekt. kalfjes weg gebracht, Toen met BST mee gaan helpen. Zo'n 4 uur werk met vier man om alle BST shots te geven. Een shot kost 6.9 dollar. Dus er wordt nog al wat op gespoten op zo'n dag haha. Dinsdag eerst de melk weggebracht. Daarna naar de vaarzen gegaan. Zon veertig vaarzen uitgesorteerd voor dracht controle. Rond 9 uur terug gegaan naar de big barn. Daar mee helpen koeien vast zetten en tochtig spuiten. Rond 1 uur mee klaar. Gegeten, melkstal mee schoon gemaakt, melk weggebracht, kalfjes weggebracht, en daarna mee kalfjes gaan melk geven tot 6 uur. Savonds wordt er hier niet veel werk verricht.

Woendag ( vandaag ) eerst de melk en kalfjes weggebracht daarna verse koeien gechekt en een deel uitgesorteerd in een andere groep gedaan. Daarna alle groepen langs gelopen voor vacinatie en koeien die droog moeten uit de groepen halen. Rond 1 uur mee klaar. Toen snel gegeten. Daarna 35 koeien droog gezet in de melkstal, melkstal schoon gespoten. van 2 tot 3 met thuis gebeld haha. Daarna nog wat klusjes gedaan met greg. En nu is het avond.

• 11 September 2014 - 12:15

Lianda:

Hoi Hein,
    Zo te lezen is het er niet saai. Je heb al dingen gedaan die je thuis nog niet had gedaan.
    De raamberg is 20 ste geworden met corso, niet zo beste maar we hadden al de eerste prijs met de corsong. Jongen geniet er nog van je zit al op de helft, het is zo om. Groetjes van Fam. van Hassel.

• 11 September 2014 - 21:02

Joke:

Hallo Hein,
    Wat leuk om jou verslagen te lezen. Zo maak je nog eens wat mee. Vissen, paard rijden. Shotjes geven hahaha. Wellicht kun je straks thuis ook insemineren. Hier is het nog steeds heerlijk weer. Dus na het maaien alles kunnen injecteren. Gelukkig mag dat tot 15 sept. Nu is er weer ruimte in de put. Je hebt dan wel het corso gemist, maar deze stage is toch ook wel heel fijn om mee te maken. We wensen je nog heel veel plezier en een leerzame tijd in de States. de Verschuureskes van de Rucp.wg.☺

• 15 September 2014 - 20:35

Marco Zagers:

A:waar is de foto van de gevangen vis?
    B:waar zijn de foto's van de boerendochters?
    C:de raamberg heeft het corso gewonnen (in Loenhout)
    D:Tichelaar EERSTE PUBLIEKSPRIJS
    E: Die Amerikanen kunnen niet bouwen, ze zijn het betonijzer vergeten.
    F: De mais is hier allemaal mislukt vanwege strenge nachtvorst.
    Groetjes, ben wel nieuwschierig naar de foto's

• 19 September 2014 - 11:56

Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

Hoi Hein,

Leuk om je verslagen te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt. Gelukkig heb je naast het werk ook tijd om leuke dingen te doen en wat goed dat ze je leren insemineren. Heb je thuis misschien ook nog wat aan. Lukt het een beetje met Engels spreken?

Veel plezier nog,

grt Aukje van Dreumel

• 27 September 2014 - 19:38

Leon Verpaalen:

Haa die Hein!!

Weer een mooi verslaggie kerel! Voortaan niet meer mee de brommer op pad maar mee t paard naar school dan. Wat een immense boerderijen daar joh! Net of t daar allemaal net 2x zo groot moet. Voor jou duurt het ook niet lang meer voor je terug mag (als je dat nog wilt dan! ;)). Dat we er gauw weer een kunnen drinken met z'n allen!

Tot snel!!!

Groetjes,

Leon Verpaalen

PS: Waar zijn de foto's van de autoshow!!!!!?? :)